Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου: 
Το Ημερήσιο Γυμνάσιο Βροντάδου, αποτελεί το μοναδικό γυμνάσιο στα όρια της Δημοτικής Ενότητας Ομηρούπολης στο οποίο σύμφωνα με την ισχύουσα χωροταξική κατανομή φοιτούν κυρίως μαθητές και μαθήτριες προερχόμενοι από τον Βροντάδο τη Συκιάδα και τη Λαγκάδα. Κατά το σχολικό έτος 2021-22 φοίτησαν συνολικά 188 μαθητές και μαθήτριες, 99 αγόρια και 89 κορίτσια. Ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών/τριών που φοιτούν είναι γενικά μικρός και στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν ολοκληρώσει τη φοίτησή τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και συνεπώς παρακολουθούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και χωρίς να υπάρχει ανάγκη λειτουργίας τάξεων υποδοχής. Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών/τριών δεν αντιμετωπίζουν
ιδιαίτερα οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα. Το εκπαιδευτικό έργο υλοποιήθηκε από 16 μόνιμους εκπαιδευτικούς με οργανική θέση στο σχολείο μας , με τη συνέργεια 6 επιπλέον μόνιμων εκπαιδευτικών με διάθεση και 3 αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ & ΠΔΕ για τις ανάγκες κυρίως της ειδικής αγωγής.Επίσης για πρώτη φορά φέτος ως μέλος Σχολικού Δικτύου Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) με κέντρο το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Χίου,είχαμε για μία(1) ημέρα την εβδομάδα και τη συνδρομή ψυχολόγου και κοινωνικής λειτουργού. Κτιριακά το Γυμνάσιο βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητική κατάσταση, διαθέτοντας τους απαραίτητους διδακτικούς και εργαστηριακούς χώρους με τον βασικό εξοπλισμό τους και συγκεκριμένα: 11 αίθουσες διδασκαλίας, όλεςεξοπλισμένες με ντουλάπια μαθητών, ηλεκτρονικό υπολογιστή και προβολείς (απλούς & διαδραστικούς), χώρουςγια τις ανάγκες των τμημάτων ένταξης, Εργαστήριο Φυσικής- Χημείας, Εργαστήριο Πληροφορικής, Εργαστήριο
Τεχνολογίας (σε κοινή χρήση με το ΕΠΑΛ Βροντάδου), Αίθουσα Μουσικής, Αίθουσα Καλλιτεχνικών, ΑίθουσαΑγγλικών & Γαλλικών, Αίθουσα προβολών-διαλέξεων ,τουαλέτες αγοριών-κοριτσιών, καθηγητών-καθηγητριώνσε όλες τις πτέρυγες και ορόφους , κλειστό γυμναστήριο και γήπεδο ποδοσφαίρου και μπάσκετ σε κοινή χρήση με  το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Βροντάδου, τα οποία όμως χρειάζονται συντήρηση και εκσυγχρονισμό. Στα αρνητικά επίσηςκαταγράφονται η έλλειψη επαρκούς εσωτερικού χώρου καθημερινής συγκέντρωσης και συγκροτημένου χώρου εκδηλώσεων με τον απαραίτητο εξοπλισμό (σκηνή, φωτισμούς, βοηθητικούς χώρους κ.λπ.) όπως και η έλλειψημόνιμου προσωπικού γραμματειακής υποστήριξης. Τέλος, η υπηρεσία καθαριότητας ενισχύθηκε φέτος με έναν ακόμα συμβασιούχο.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών πρακτικών και μεθόδων.
Η παρουσία της ψυχολόγου & κοινωνικής λειτουργού του ΣΔΕΥ βοήθησε στην
εξομάλυνση των εντάσεων ανάμεσα σε μαθητές. Η αξιοποίηση των
δυνατοτήτων που προσφέρει ο θεσμός των μαθητικών κοινοτήτων και του
Συμβουλίου της τάξης συντέλεσε στην άμβλυνση των συγκρούσεων και στη
διασφάλιση κλίματος φιλίας, ειρήνης, σεβασμού και αποδοχής μέσα στις τάξεις.
Ο κοινός προβληματισμός και η κινητοποίηση μαθητών και εκπ/κών σχετικά με
το θέμα των αρμονικών σχέσεων. Έγινε κοινή συνείδηση ότι μόνο μέσα από
ήρεμο και φιλικό κλίμα στην τάξη μπορεί να είναι αποτελεσματική η μαθησιακή
και παιδαγωγική διαδικασία.Σε κάποιες περιπτώσεις που σημειώθηκαν
προστριβές ή διαφωνίες μεταξύ καθηγητών και μαθητών , ενεργοποιήθηκαν οι
μαθητικές κοινότητες και το συμβούλιο των τμημάτων και, μετά από συζήτηση
και διάλογο, βρέθηκαν λύσεις για τα προβλήματα και αποκαταστάθηκαν οι
φιλικές σχέσεις στην τάξη. Η ικανοποιητική αξιοποίηση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών μέσων
επικοινωνίας και αναγκαία λόγω των περιορισμών από τα μέτρα κατά της
πανδημίας.
Σημεία προς βελτίωση
Μεγαλύτερη αξιοποίηση των ψηφιακών υποδομών και εργαλείων.
Καλύτερος προγραμματισμός ανάθεσης των εργασιών και καλύτερη κατανομή
του διδακτικού χρόνου με στόχο τη δυνατότητα συμμετοχής και σε άλλες
δραστηριότητες πέραν του μαθησιακού αντικειμένου.
Μετά την προσέλευση των μαθητών, οι πόρτες κλείδωναν με το χτύπημα του
κουδουνιού. Όμως, στη διάρκεια της μέρας, λόγω προσέλευσης κηδεμόνων,
εκπαιδευτικών και άλλων προσώπων, καθώς και λόγω τροφοδοσίας της
καντίνας, χρειαζόταν η πόρτα να ανοίγει και να κλείνει ανά τακτά χρονικά
διαστήματα. Αυτό δημιουργούσε δυσκολίες στο προσωπικό του σχολείου,
καθώς ήταν εμφανής η ανάγκη ενός προσώπου – θυρωρού, το οποίο να
απασχολείται αποκλειστικά με το ρόλο αυτό.
Η καθημερινή παρουσία ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού (αντί για μία
φορά εβδομαδιαίως) θα ήταν πολύτιμη βοήθεια για τη διαχείριση των
συγκρούσεων αλλά και για τη διαμόρφωση του επιθυμητού κλίματος σεβασμού,
εμπιστοσύνης και αποδοχής.
Η επιμόρφωση πάνω στις αρμονικές σχέσεις στο σχολείο θα βοηθούσε πολύ
εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επίσης η τήρηση του κανονισμού του σχολείου
πρέπει να γίνεται με τρόπο σχολαστικό από όλους.
Η περαιτέρω καλλιέργεια των σχέσεων μεταξύ του σχολείου και των γονέων
και κηδεμόνων .
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η συστηματική ενημέρωση, η αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση, το κλίμα
συνεργασίας ανάμεσα στο ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, δημιούργησε
καλές συνθήκες για την ορθή και εύρυθμη λειτουργία του.
Η εξωστρέφεια και οι καλές σχέσεις με τους τοπικούς φορείς αποτελούν
παράγοντες προόδου και ανάπτυξης τόσο για το σχολείο όσο και για την
ευρύτερη κοινότητα.
Σημεία προς βελτίωση
Η βελτίωση και προστασία των αθλητικών εγκαταστάσεων, η προστασία του
αύλειου χώρου και των υποδομών στο χρόνο μη λειτουργίας του σχολείου,
η ταχύτερη ανταπόκριση των συνεργείων του Δήμου στην περίπτωση βλαβών ή
προβλημάτων του σχολείου και
η σταθερή και μόνιμη παρουσία προσώπου με καθήκοντα γραμματέα, θα
βοηθούσαν στην βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Γυμνασίου.
Η συμμετοχή στην προσπάθεια διαμόρφωσης σχολικών δικτύων θα βοηθήσει
στη γόνιμη συνεργασία και υιοθέτηση καλών πρακτικών.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η επικαιροποίηση των γνώσεων μέσω επιμορφώσεων και σεμιναρίων , η
ανατροφοδότηση και η ανταλλαγή απόψεων βοήθησαν στην επαγγελματική
ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στην βελτίωση του έργου τους.
Η ευαισθητοποίηση σε θέματα ανθρωπισμού και η διάθεση προσφοράς και
αλληλεγγύης
Η κινητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος.
Σημεία προς βελτίωση
Η ανάγκη για επιπλέον επιμορφώσεις
Η συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
4
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Συνοπτική αποτίμηση της δράσης με θέμα ” Εφαρμογή διδακτικών πρακτικών
διαφοροποιημένης μάθησης” η οποία δεν αναρτήθηκε εμπρόθεσμα στην πλατφόρμα
εκ παραδρομής με υπόδειξη του helpdesk και τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου
Διδασκόντων: ” Η δράση μας στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία. Στο συμπέρασμα αυτό
καταλήγουμε καθώς φάνηκε ότι από την πρώτη φορά που απαντήθηκε το
ερωτηματολόγιο από τους συναδέλφους, μόνο το 28,6% γνώριζε ότι η
διαφοροποιημένη διδασκαλία απευθύνεται σε όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως.
Αντίθετα, ύστερα από το επιμορφωτικό σεμινάριο που οργανώσαμε και
πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου, το ποσοστό των συναδέλφων που
απάντησε ότι γνωρίζει πως η διαφοροποιημένη διδασκαλία απευθύνεται σε όλους
τους μαθητές ανεξαιρέτως , ανήλθε στο 90% . Επίσης, η παράμετρος της διδακτέας
ύλης ενώ πριν το σεμινάριο επηρεάζει το 85,7% των συναδέλφων για το σχεδιασμό
της διδασκαλίας, μετά την επιμόρφωση το ποσοστό αυτό έπεσε στο 60%. Ακόμη, το
70% των εκπαιδευτικών δήλωσε ότι λαμβάνει υπόψη το μαθησιακό προφίλ και τα
ενδιαφέροντα των μαθητών. Τέλος, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών
(80%) που παρακολούθησε το σεμινάριο δήλωσε ότι ωφελήθηκε από αυτό, ενώ το
100% θα εφάρμοζε κάποια μέθοδο διαφοροποίησης”.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν επιμορφωτικά προγράμματα και
ευαισθητοποιήθηκαν σε διάφορα ζητήματα σχετικά με την ανάγκη αρμονικής
συνεργασίας με τους μαθητές καθώς και την ανάγκη εφαρμογής δημιουργικών
και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας.
Σημειώθηκε μείωση των εντάσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών ,
σύμφωνα με τη διαπίστωση του ΣΔ, καθώς καλλιεργήθηκε κλίμα κατανόησης
και από τις δύο πλευρές.
Έγιναν συστηματικές προσπάθειες για την επίτευξη κλίματος σεβασμού και
εμπιστοσύνης ανάμεσα στους μαθητές.
Οι παραβατικές συμπεριφορές των μαθητών αντιμετωπίστηκαν με διάθεση
κατανόησης, διαλόγου και δικαιοσύνης ενώ ενισχύθηκαν οι θετικές και
επιθυμητές συμπεριφορές .
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Οι συνθήκες που επικράτησαν λόγω πανδημίας παρεμπόδισαν σε κάποιο βαθμό την ομαλή υλοποίηση των προγραμματισμένων δράσεων . Οι συχνές απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών οδήγησαν στη συνεχή
αναπλήρωση μαθημάτων για την κάλυψη της διδακτέας ύλης, με αποτέλεσμα οι δράσεις να πραγματοποιούνται σε ασφυκτικά περιορισμένο χρόνο . Δεδομένου και των απαιτήσεων του αναλυτικού προγράμματος καθώς και των
προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων, η προσοχή όλων εστιάστηκε κυρίως
στην κάλυψη γνωστικών κενών.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα
Επιμορφωτικά σεμινάρια διαφοροποιημένης διδασκαλίας με βιωματική προσέγγιση
ανά διδακτικό αντικείμενο και η δημιουργία ηλεκτρονικού αποθετηρίου για
εφαρμογές διδακτικής πρακτικής ανά ενότητα για κάθε κλάδο. Εμπλουτισμός των
παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων με τις ΤΠΕ και με τις ποικίλες μορφές
διαφοροποιημένης διδασκαλίας θα οδηγήσει στην ουσιαστική και ενεργητική
μάθηση, θα επιτρέψει την ανατροφοδότηση και την εξέλιξη εκπαιδευτικών και
μαθητών , ενώ παράλληλα θα ενισχυθούν και θα εφαρμοστούν οι νέες
επικαιροποιημένες παιδαγωγικές αρχές. Επιμορφώσεις ψηφιακού γραμματισμού για
εκπαιδευτικούς και μαθητές προκειμένου να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στη ψηφιακή
πληροφορία. Τέλος, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στην χρήση των
διαδραστικών πινάκων θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην αξιοποίηση των
δυνατοτήτων τους στη διδασκαλία.

Θέμα 2
Άξονας
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Ειδικότερο Θέμα

Καθιέρωση της συνεχούς παρουσίας σχολικού ψυχολόγου και κοινωνικής
λειτουργού στο χώρο του σχολείου, για την αποφυγή εντάσεων και εγκαθίδρυσης
κλίματος δημιουργικής συνύπαρξης ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.